#مهربان_باشیم

Telegram
WhatsApp
Twitter
Pinterest
Print
Email

مشاورمذهبی را بشناسیم

مشاورمذهبی می‌تواند در زمینه حل اختلافات و دعواهای زن و شوهر، برطرف کردن مشکلات مربوط به تربیت فرزندان و سایر مشکلاتی که بین اعضای خانواده ممکن است بوجود بیاید با توجه به اصول روانشناسی و آموزه‌های مذهبی و اسلامی شما را راهنمایی کند. در دین اسلام توصیه‌های کاربردی و اصولی برای تقویت رابطه زن و شوهر و فرزند پروری وجود دارد که مشاور مذهبی می‌تواند آنها را با توجه به شرایط خاص زندگی‌تان در اختیارتان قرار دهد.

مشاور مذهبی می‌تواند افرادی که دچار اختلالات افسردگی، اضطراب وسواس و …… هستند با توجه به توصیه‌های مذهبی و اسلامی راهنمایی می‌کنند مثلا فردی که در مورد نجس و پاکی دچار وسواس شده است و از این موضوع رنج می‌برد، مشاور مذهبی با توجه به دانش روانشناسی و دانش مذهبی خود می‌تواند فرد را به درستی راهنمایی کند.

مشاوره دینی در زمینه طلاق

افرادی که عقاید مذهبی پررنگ‌تری دارند برای تصمیم‌گیری برای طلاق (مشاوره پیش از طلاق) و کنار آمدن و برطرف کردن مشکلات بعد از (مشاوره بعد از طلاق) نیاز به مشاوری دارند که با توجه به توصیه‌های اسلامی و مذهبی آنها را راهنمایی کند و می‌خواهند راهکارهایی در اختیارشان قرار داده شود که با اعتقاداتشان همخوانی داشته باشد و کاربردی باشد.

مشاوره مذهبی کودک و نوجوان

شیوه تربیت فرزندان در سنین کودکی و بخصوص نوجوانی نقش مهمی در شکل‌گیری شخصیت آنها در آینده دارد. بسیاری از پدر و مادرهایی که می‌خواهند فرزندانشان تربیت اسلامی داشته باشند ممکن است در این دوره دچار چالش‌های فراوانی شوند بنابراین مشاوری که هم دانش روانشناسی خوبی داشته باشد و هم رویکرد اسلامی و دینی داشته باشد می‌تواند کمک بزرگی در تربیت فرزند و حل اختلافات والدین با فرزندان باشد.

میتونم از مشاور مذهبی سوالات جنسی هم بپرسم؟

آری، یکی از کمک­هایی که مشاور مذهبی به شما می ­کند این است که بتوانید در مورد مسائل جنسی با او صحبت کنید و سوالات خود را بپرسید. گاهی ممکن است برای شما سوالی پیش بیاید که دانستن آن از دیدگاه مذهبی برایتان مهم باشد در این زمینه هم راهنمایی خواهیدشد.

مشاور مذهبی با مشاور غیرمذهبی چه فرق­‌هایی داره؟

هردو مشاور به شما کمک می­کنند تا تصمیم ­های بهتری برای زندگی خود بگیرید. اما مشاور مذهبی با توجه به آموزه ­­های دینی و فرهنگی شما راهنمایی می­کند. ممکن است برای شما مهم باشد که تصمیمی که می­گیرید کاملاً منطبق با اصول مذهبی باشد، بنابراین نیاز است با مشاور مذهبی صحبت کنید. خلاصه هرنوع مشاوره ­ای­ضمن همدلی با شما، سعی می­کند راهکارهایی به شما بدهد تا براساس آن تصمیم بگیرید و مسئولیت تصمیم خود را برعهده بگیرید.

آیا مشاور مذهبی فقط نصیحت می‌کند؟

یکی از اصول مهم مشاوره اجتناب از نصیحت و شماتت مراجعه کننده است. مشاور مذهبی فردی است که به اصول مذهبی واقف و آگاه است بنابراین می‌تواند به افرادی که نسبت به اعتقادات مذهبی بیشتر پایبند هستند راهکارهایی ارائه به دهد که تناقضی با مسائل شرعی و اسلامی نداشته باشد تا فرد بهتر با مشاور و جلسات مشاوره‌اش ارتباط برقرار کند و راحت‌تر بتواند جلسات مشاوره‌اش را پیگیری کند.

رابطه با نامحرم برای ازدواج تا چه حدی از نظر اسلامی جایز هست؟

آشنایی پیش از ازدواج به منظور شناخت بیشتر طرف مقابل اهمیت زیادی دارد. از آنجایی بیشتر این آشنایی‌ها بعد از مدتی از مسیر اصلی خودشان خارج می‌شود، بهتر است برای اینکه در این دوره بتوانید شناخت خوبی از طرف مقابل‌تان به دست بیاورید و خودتان را نیز به بهترین شکل ممکن به بشناسانید از مشاور مذهبی کمک بگیرید. مشاور با در نظر گرفتن مسائل شرعی و اسلامی شما را راهنمایی می‌کند راجع به چه موضوعاتی و چطور با طرف مقابل‌تان حرف بزنید.

پسرم با یک دختر وارد رابطه شده چکار باید بکنم؟

مشاور با توجه به اینکه فرزندتان چند سال دارد و تا چه حد به اعتقادات مذهبی پایبند است به شما کمک می‌کند ابتدا قصد و نیت فرزندتان از این آشنایی را بسنجید، در صورتی که قصدش از این رابطه ازدواج است طرف مقابل او ارزیابی کنید و به شیوه درستی شرایط فرزندتان را راهنمایی کنید. اما در صورتی که ارتباط او یک رابطه بلاتکلیف و بدون نتیجه است، مشاور به شما کمک می‌کند تا تبعات روابطی از این قبیل را برای او بگویید و حتی در صورت لزوم مشاور با خود او نیز جلسه مشاوره خواهد داشت.

مدتیست خیلی خود ارضایی می‌کنم عذاب وجدان دارم مشاور مذهبی می‌تواند کمکم کند؟

خود ارضایی یا استمنا علاوه بر اینکه آسیب‌های زیادی به فرد می‌زند باعث عذاب وجدان شدید فرد نیز می‌شود. مشاور به شما کمک می‌کند و ابتدا بررسی می‌کند تعداد دفعات خود ارضایی چقدر است و چه زمان‌هایی بیشتر اتفاق می‌افتد. مشاور توضیح می‌دهد که عامل اصلی این موضوع ممکن است اضطراب باشد سپس با ارائه راهکارهای مناسب ابتدا دفعات خود ارضایی را در فرد کم می‌کند تا جایی که دیگر فرد در انجام ان احساس اجبار و ضرورت نداشته باشد.

آیا مشاور مذهبی به من ذکر یا دعایی برای حل شدن مشکلم میدهد؟

همانطور که گفته شد مشاور در مرحله اول تمام راهکارها و مهارت‌هایی که نیاز دارید را به شما آموزش می‌دهد، اما از آنجایی که مشاور مذهبی دارای دانش اسلامی و دینی نیز می‌باشد می‌توانید ذکر‌های قرآنی، دعاها یا نمازهایی که توسط مراجع مورد تایید است نیز به شما آموزش دهد تا در کنار راهکارهای عملی از اصول دینی نیز برای رسیدن به آرامش و بدست آوردن هدف‌تان کمک بگیرید.

من مذهبی هستم اما خواستگارم مذهبی نیست چه جوابی به ایشان بدهم؟

در زمینه اعتقادات مذهبی یکی از موضوعات مهم بحث تفاهم است که قبل از ازدواج حتما باید مورد بررسی قرار بگیرد. عدم تفاهم در زمینه اعتقادات مذهبی بعد از ازدواج معضلاتی را بوجود خواهد آورد. در صورتی که خواستگارتان در این مورد دیدگاه متفاوت و یا متناقضی دارد حتما به مشاور مراجعه کنید. مشاور ابتدا میزان اعتقادات مذهبی و میزان پایبندی شما و خواستگارتان به اعتقادات مذهبی‌تان را بررسی می‌کنید، سپس سایر ملاک‌های مهم شما برای ازدواج، نحوه حل تعارضات و دیگر مسائل را بررسی می‌کند سپس شما را نسب به عواقب قبول کردن و یا رد کردن خواستگارتان آگاه می‌کند.

شوهرم مدّتیست که سرد شده، چطور می‌توانم با یک مشاور مذهبی خانم صحبت کنم؟

از آنجایی که مشاور شما را بر اساس اصول روانشناسی و اصول دینی و اسلامی راهنمایی می‌کند زن یا مرد بودن او دخالتی در روال مشاوره و آموزش‌هایی که در اختیار شما قرار می‌دهد نخواهد داشت. مشاور به شما کمک می کند تا با توجه به روحیات و ویژگی‌های شخصیتی او دوباره رابطه‌تان را گرم و پرشور کنید. همانطور که گفتیم توصیه‌های اسلامی متعددی برای تحکیم رابطه زناشویی وجود دارد و مشاور با توجه به دانش مذهبی‌اش می‌تواند این توصیه‌ها را در اختیارتان قرار دهد

خواستگارم میگوید: دوست ندارم بعد از ازدواج درس بخوانی و دانشگاه بروی چکار کنم؟

در ابتدا باید علت اینکه چرا طرف مقابلتان دوست ندارند شما درس بخوانید را مشخص کنند. اگر از محیط دانشگاه به صورت کلی احساس خطر می کنند، می‌توانید در دانشگاه های اسلامی یا دانشگاه‌هایی که فقط خانم‌ها در ان درس می‌خوانند را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید. اگر نگرانی طرف مقابلتان به این خاطر است که شما پس از درس خواندن بخواهید مشغول به کار شوید، می‌توانید به کمک مشاور، نگرانی‌های او درباره محیط‌های کاری را بررسی کنید. این مساله را به خاطر داشته باشید که اولویت‌های شما نیز برای زندگی بسیار مهم است و نباید پس از ازدواج این موضوع که درس نخوانده‌اید و ادامه تحصیل نداده‌اید، روی رابطه و زندگی مشترک‌تان اثر منفی بگذارد.

مهریه اسلامی چقدراست؟

اگر بخواهیم به عنوان یک الگوی اسلامی به مهریه نگاه کنیم، الگوی ازدواج حضرت علی و حضرت زهرا را می‌توان مدنظر داشته باشیم، که با توجه به وسع داماد توسط حضرت محمد(ص) درخواست شد. در حال حاضر نیز می‌توان از این الگو استفاده کرد و با توجه به مصلحت عروس و داماد و توافق مهریه را تعیین کنیم. نباید از مهریه به عنوان یک اهرم فشار استفاده کرد و یا مهریه به موضوعی برای نگرانی داماد تبدیل شود. مهم این است که چطور برای این موضوع خانوده ‌ها و دو طرف بتوانند با هم گفتگو کنند و به تفاهم برسند

چطور می‌توانم ازآقای دکترسالاری مشاورمذهبی نوبت مشاوره بگیرم؟

می‌توانید از طریق روش‌های زیر نوبت مشاوره رزرو کنید:

شماره تماس 09155330545

شماره تماس 09011215903 از طریق این شماره  در واتساپ و سروش هم میتوانید بصورت متنی و تصویری نوبت رزرو نمایید و یا مشاوره بگیرید.

One Response

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دفتر مشاوره تهران

021-28429138